ЗАСІДАННЯ ДВАДЦЯТЬ ШОСТЕ

ЗАСІДАННЯ двадцять шосте   

Сесійна зала Верховної Ради України

23 травня 2013 року, 10 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України В. В. Рибак

<···>

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми вам дякуємо. Питання розглянуто.

Шановні депутати, у нас є ще 20 хвилин до перерви. Є пропозиція, ми домовилися на Узгоджувальній раді розглянути питання - проект Закону (реєстраційний номер 2990) про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо виконання Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України стосовно відповідальності юридичних осіб).

Є пропозиція по скороченій процедурі розглянути. Прошу народних депутатів визначитись. Скорочена. Сейчас доповість.

13:41:02

Поіменне голосування. За  – 215

Прийнята скорочена процедура. За – 215, проти – 40, утрималося – 9, не голосувало – 121.

Прошу, Кожем'якін Андрій Анатолійович – керівник комітету.

13:41:24

КОЖЕМ’ЯКІН А. А.

Доброго дня, шановні колеги, я виступаю як автор законопроекту, а також як… від комітету.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо виконання Плану дій по лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України стосовно відповідальності юридичних осіб) є доопрацьованим всіма фракціями варіантом законопроекту № 2032.

На міжнародному рівні низкою міжнародних договорів, серед яких зокрема Кримінальна конвенція про боротьбу з корупцією, Конвенція Ради Європи по запобіганню тероризму, Міжнародна конвенція про боротьбу з фінансуванням тероризму, учасницею яких є  також і Україна, передбачено обов'язок держав-учасниць щодо запровадження відповідальності юридичних осіб за передбачені цими міжнародно-правовими актами злочини.

Я коротко скажу, чим цей законопроект відрізняється від урядового. Проектом запроваджується квазікримінальна відповідальність юридичних осіб, застосування адміністративних за своїм характером санкцій: штрафи, конфіскація майна та ліквідація юридичної особи, але за правилами кримінального провадження.

Гарантії захисту юридичної особи у кримінальному провадженні є набагато вищими. Мова йде зокрема про обов'язкове залучення представника юридичної особи, надання їй всіх доказів у справі щодо неї. Більш ґрунтовна процедура судового розгляду. Можливість вчасно оскаржувати дії обвинувачення та рішення суду у справі тощо.

Можливість застосування до юридичних осіб кримінально-правових заходів обмежено злочинами пов'язаними з активним хабарництвом, зловживанням впливом, легалізацією доходів одержаним злочинним шляхом та тероризмом. Це дозволить мінімізувати можливий тиск на корпорації через застосування кримінально-правових заходів.

Таким чином, в представленому проекті, на відміну від урядового закону (№2032) чітко визначено коло злочинів, в причині яких від імені та в інтересах юридичної особи до останньої застосовуватиметься кримінально-правові заходи, перелік яких у зв'язку з відомою, відмова від такого як заборона займатися певним видом діяльності скорочується.

Головне науково-експертне управління надало негативний висновок на законопроект, на жаль. Але комітет вчора розглянув це питання і вважає, що його прийняття поліпшить механізм кримінально-правового регулювання та рекомендує Верховній раді прийняти його за основу та в цілому. Дякую за увагу і прошу підтримати.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, є необхідність обговорювати чи ставити на голосування?

Ставлю на голосування проект закону, я прошу уваги народних депутатів. Ставлю на голосування проект Закону (реєстраційний номер 2990) про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо виконання Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України стосовно відповідальності юридичних осіб) для прийняття за основу і в цілому.

Прошу голосувати.

13:45:03

Поіменне голосування. За – 301

Проти-0, утрималось-0, не голосували-84. Рішення прийнято.

Я прошу по фракціях. Познайомились по фракціях.

 

 

 

*               *               *

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку