29 квітня відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики у режимі відеоконференції
04 травня 2020, 14:44
29 квітня відбулося засідання Комітету з питань антикорупційної політики у режимі відеоконференції
Щодо підтримки населення та запобігання корупції під час карантину пов’язаного з COVID-19 парламентарі розглянули три законопроєкти:
№ 3329 про звільнення від податків і зборів медпрацівників які працюють з COVID-19;
№ 3297 про звільнення від штрафів за прострочення грошових зобов’язань під час карантину COVID-19;
№ 3322 про запобігання корупції під час процедури банкрутства на період карантину.
Всі три законопроєкти було визнано, як такі, що відповідають антикорупційному законодавству.
При розгляді проєкту Постанови КМУ законопроєкт №3321 про можливість встановлення тимчасового обмеження на в'їзд громадян з країн де діагностований COVID-19, депутати зауважили невизначеність норм, що прописані у законопроєкті, а нардепи Ярослав Юрчишин та Ольга Сюмар вказали на явну суперечність законопроєкту Конституції України.
За рішенням комітету законопроєкт було визнано як такий, що надає дискреційні повноваження КМУ, суперечить статті 33 Конституції України і містить корупційні ризики.
https://www.youtube.com/watch?v=u7ffw9sbmYE
Щодо наступних законопроєктів, Комітет прийняв рішення про відсутність корупціогенних ризиків та відповідність антикорупційній експертизі:
№ 2769 про зменшення розміру виборчої застави з розрахунку 4 розміри мін. заробітні плати на кожні 90 тис. виборців замість 10 тисяч згідно чинної норми;
№ 2030 звільнення від сплати від адмінзбору за державну реєстрацію ГО осіб з інвалідністю;
№ 3182 про можливість підготовки у центрах олімпійської підгото не тільки членів олімпійської збірної України, але й спортсменів, які можуть потенційно до неї увійти;
№ 2621 про зміни до статті 364 до Кримінального Кодексу, щодо можливості притягнення до кримінальної відповідальності за зловживання владою, зокрема за завдання матеріальної і/або нематеріальної шкоди;
№ 2553 про запровадження технічної можливості переходу в обліку природного газу з кубічних метрів на в кіловат години;
№ 2588 про включення музеїв до структури вищих навчальних закладів.
Визнано такими, що не відповідають антикорупційному законодавству наступні законопроєкти:
№ 3031 про можливість приватизувати житловий фонд, який знаходиться на території історико-культурних заповідників;
№ 3011 про доступ до спортивних змагань та про створення органу спортивною медицини;
№ 3075 про закупівлі для спортивних потреб, які внесені до єдиного календарного плану спортивно-фізкультурних заходів України;
№ 2548 про вдосконалення держрегулювання поводження з агрохімікатами і зокрема про можливість ввезення на митну територію України не досліджених зразків агрохімії без реєстрації їх у країні-походження.
№ 3231 про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення належного рівня соціального захисту та встановлення справедливих соціальних гарантій для молоді
№ 3231-1 про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення належного рівня соціального захисту та встановлення справедливих соціальних гарантій для молодих громадян, в тому числі талановитої молоді та молоді з інвалідністю
№ 2329 про внесення змін до Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" щодо звільнення внутрішньо переміщених осіб від негативних наслідків невиконання грошових зобов'язань
Також парламентарі розглянули три альтернативних законопроєкти про управління побутовими та іншими відходами:
№ 2207 і 2207-1 - визнано такими, що відповідають вимогам антикорупційного законодавства
№ 2207-2 - визнано таким що не відповідає антикорупційній експертизі у нормі щодо визначення органом місцевого самоврядування підрядника для виконання послуг з управління відходами, законопроєкт рекомендовано направити на повторне перше читання.
У процесі обговорення законопроєктів № 2618 і альтернативного до нього № 2618-1, про спрощення вертикалі прийняття рішень у сфері протимінної діяльності, члени Комітету вирішили запросити ініціаторів законопроєктів на наступне засідання Комітету і поставити спірні питання щодо бачення антикорупційних ризиків у них.
https://www.youtube.com/watch?v=u7ffw9sbmYE