23 квітня відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики у режимі відеоконференції, на якому розглянуто 10 законопроєктів. Участь у засіданні взяли 16 народних депутатів України - членів Комітету, а також автори законопроєктів та експерти у відповідних сферах законодавства.
Комітетом розглянуто законопроєкти, що спрямовані на підвищення ефективності діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, а саме:
про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (реєстр. № 3304);
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (реєстр. № 3335).
Комітетом ухвалено рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу законопроєкт про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (реєстр. № 3304), а розгляд законопроекту Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (реєстр. № 3335) - відкладено.
Крім того, у ході засідання Комітету обговорено питання щодо створення робочої групи для доопрацювання законопроєкту (реєстр. № 3335), та з метою підготовки комплексних змін до Закону України про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
За результатами розгляду проєкту Закону про внесення змін до Закону України «Про Вищий антикорупційний суд» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» (реєстр. № 3299), рекомендовано Верховній Раді України прийняти його за основу і в цілому.
Комітетом визнано такими що відповідають антикорупційному законодавству:
1. законопроєкт № 3205 і альтернативний до нього № 3205-1 про Фонд часткового гарантування кредитів у сільському господарстві;
2. законопроєкт № 2809 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо системи накладання штрафів;
3. законопроєкт № 3364 про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання кризи неплатежів на ринку електричної енергії;
4. законопроєкт № 2372 про внесення змін до деяких законів України щодо безпеки використання ядерної енергії;
Водночас законопроєкт № 2730 і альтернативний до нього № 2730-1 про внесення змін до деяких законів України щодо конкуренційно-антимонопольну реформу, зокрема у сфері регулювання діяльності Антимонопольного комітету України, визнано такими, що містять корупційні ризики та не відповідають антикорупційному законодавству.
Крім того, Комітетом заслухано та взято до відома інформацію Заступника Генерального прокурора-керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Холодницького Н.І. про підстави закриття Вищим антикорупційним судом кримінального провадження за обвинуваченням колишнього прокурора Кулика К.Г.
Також заслухавши і обговоривши звернення народного депутата України – секретаря Комітету Кабаченка В.В. про взаємодію Комітету з Рахунковою палатою, Комітет вирішив звернутися до Голови Рахункової палати Пацкана В.В. про направлення до Комітету матеріалів аудиторських звітів, затверджених рішенням Рахункової палати, про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів та розпорядження державним майном, а також самих звітів Рахункової палати, у яких міститься інформація про порушення чинного законодавства з ознаками кримінальних правопорушень, та щодо можливості організаційного сприяння участі народних депутатів України – членів Комітету у засіданнях Рахункової палати з попереднім наданням питань порядку денного.