ЗАСІДАННЯ ДРУГЕ

Сесійна зала Верховної Ради України

3 вересня 2013 року, 16 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України В. В. РИБАК

<···>

ГОЛОВУЮЧИЙ. Розглядається проект Закону (№2022а) про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України (щодо попереднього розгляду законопроектів у комітетах) 2022а про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України (щодо попереднього розгляду законопроектів у комітетах).

Як будемо це питання розглядати внутрішнє? По повній? (Шум у залі) По скороченій?

Ставлю на голосування скорочену процедуру. Прошу народних депутатів, визначайтеся. Прошу голосувати.

16:39:53

За-163

Проти – 78, утрималось – 8, не голосували – 134.

Рішення прийнято. По фракціях.

Доповідає голова Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України Володимир Володимирович Макеєнко. Прошу.

16:40:17

МАКЕЄНКО В. В.

Шановний Володимире Васильовичу! Шановні народні депутати! Вашій увазі пропонується проект Закону України про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо попереднього розгляду законопроектів, проектів, інших актів у комітетах, зокрема до  статей 93 та 145 Регламенту Верховної Ради України, за номером 2022а від 16 травня 2013 року, внесений народними депутатами  України членами Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України.

Зміни полягають в тому, щоб спростити порядок розгляду законопроектів у комітеті. А саме: щоб не на всі зареєстровані законопроекти, проекти, інших актів, які на сьогодні надходять до Комітету   з питань Регламенту для підготовки експертних висновків на відповідність їх оформлення та реєстрації  вимогам закону, Регламенту та прийнятих  відповідно  до них нормативно-правових актів готувались такі висновки, а  лише на ті, які надійдуть до комітету за дорученням Верховної Ради України, Голови Верховної Ради України, за зверненням головного  комітету,  голови або першого  заступника голови комітету чи з власної ініціативи.

Привертаю вашу увагу до того, що комітет на своєму засіданні 15 травня 2013 року розглянув зазначені   пропозиції та одноголосно підтримав їх, і прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу і в цілому.

Водночас прошу врахувати, що 9 червня 2013 року набрав чинності Закон за номером 224-7, згідно з яким частину першу статті 93 Регламенту доповнено текстом, який передбачає, що усі зареєстровані законопроекти також направляються до комітету, до предмета відання якого належать питання боротьби з корупцією.

Тому прошу підтримати нову редакцію частин першої та третьої статті 93 Регламенту з врахуванням цих змін. А саме: у частині першій після слів "у відповідності з законом, що регулює….

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити.

МАКЕЄНКО В. В. У частині першій після слів "у відповідності з законом, що регулює бюджетні відносини" доповнити словами: "комітет, до предмета відання якого належить питання боротьби з корупцією, для підготовки експертного висновку щодо його відповідності вимогам антикорупційного законодавства".

А у частині третій після слів "відповідно бюджету" доповнити словами: "боротьби з корупцією" і далі за текстом.

Просимо підтримати законопроект та прийняти його за основу і в цілому. З врахуванням зазначених доповнень. Ще раз привертаю вашу увагу, шановні колеги, що комітет підтримав ці зміни одноголосно. Дякую за увагу.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Є бажаючі обговорювати? Є. Прошу записатися від фракцій. Прошу, народний депутат Бондаренко, фракція "Батьківщина".

16:43:35

БОНДАРЕНКО В. Д.

Володимир Бондаренко, фракція "Батьківщина". Безумовно, законопроект, який вноситься, зніме ту напругу, яка виникла в комітеті, коли десятки законопроектів надходять щоденно. І комітет не може визначитися, що з них головне, що перше, що друге.

Наприклад, в Комітеті з державного будівництва і самоврядування через той підкомітет, який я очолюю з виборчого законодавства, надходить величезна кількість проектів. Але через певні політичні мотиви велика кількість із них по півроку там або і більше знаходиться, і у Верховної Ради не вистачає часу для того, щоб розглянути і призначити вибори понад сотню сільських, селищних, міських рад, в тому числі і перш за все, наприклад, у столиці України в місті-герої Києві. Тому, якщо в комітету є політичне спрямування, тоді він вибирає, що йому розглядати, а що ні.

Тому не просто треба визначити, що розглядати, а що можна не розглядати або які законопроекти, а і, перш за все, встановити чіткий регламент. Якщо документ надійшов до комітету, то він повинен бути розглянутий в певний період часу, направлений до Верховної Ради або відхилений, або ухвалений. Такого не може бути, щоб він там роками перебував у комітетах, як це сьогодні робиться в багатьох комітетах або з політичних мотивів не розглядається. Тому це треба приймати але удосконалювати і далі.

Да, от таким чином ми в цьому Регламенті маємо ще багато різних проблем, які треба розглядати, але хоча би якусь із них треба вирішувати. І тому сьогодні наша фракція підтримає цей законопроект. Але ще раз кажу, що нам треба більше чітко регулювати процес законотворчості, в тому числі планувати його, в тому числі регламентувати час і термін розгляду законопроектів і інших актів. Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція Компартії України, народний депутат Петро Цибенко, прошу.

16:45:32

ЦИБЕНКО П. С.

Дякую. Фракція комуністів, голова Комітету соціальної політики і праці Петро Цибенко.

Шановні колеги, шановні громадяни України! Фракція Компартії України підтримає зазначений проект закону. Але принагідно, користуючись нагодою, і з огляду на те, що сьогодні, Володимире Васильовичу, відкриваючи сесію, ви досить багато часу присвятили роботі комітетів, я хочу висловити деякі міркування.

По-перше, я хочу з задоволенням констатувати, що за минулу сесію Комітет соціальної політики і праці, який я маю честь очолювати, не зірвав жодного засідання. Ми розглянули понад 100 питань. Але через зал засідань Верховної Ради, на превеликий жаль, пройшло тільки кожне четверте питання. То мене дорікають колеги по комітету, говорячи про те, що, Петро Степановичу, ми розглядаємо, але ж давайте, щоб і через зал вони проходили.

І друге питання. Я за те, щоб ми підсилювали значення комітетів   в роботі Верховної Ради України. На моє глибоке переконання, законотворчий процес – це такий собі птах з двома крилами без жодного з цих крил не полетить законодавчий процес. Я маю на увазі, що одне крило уособлює політична складова, то есть фракції, а інше, професійну частину, це комітети. Але я хочу, Володимир Васильович, щоб ми так чином відносились до цього ж питання і на Погоджувальній раді. Що я маю на увазі.

У нас сьогодні на Погоджувальній раді 5 фракцій займають три чверті часу і одна чверть на всі комітети разом взяті. Давайте разом виправляти ці перекоси. Я думаю, що це наше спільне завдання і давайте ми над цим думати і працювати. Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Об'єднання "Свобода", народний депутат Швайка. Прошу.

16:47:29

ШВАЙКА І. О.

Ігор Швайка, фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода".

Товариство, насправді, на засіданні комітету ми розглядали це питання і воно одержало підтримку. Але на що я хотів би звернути увагу. В першу чергу, ми в 93 статтю уже за цю, за попередню сесію вносимо другий раз зміни. Ці зміни носять хаотичний характер, ми то включаємо сюди євроінтеграційні питання, потім включаємо антикорупційну складову, потім забираємо Комітет з питань Регламенту як комітет, через який обов'язково проходили всі законопроекти і відповідно приходимо до висновку. Така хаотичність в розподілі питань проходження підготовки законопроектів через комітети в Верховній Раді України не припустима. Яка ситуація склалася в Комітеті з питань Регламенту, який очолює Володимир Макеєнко, який щойно доповідав цей законопроект.

Понад тисячу законопроектів, які надійшли в силу виконання вимог статті 93 лежать на розгляді і вони просто не включаються в порядок денний засідання комітету, вони не розглядаються, їм не дається оцінка, хоча відповідальні перші заступники голови комітету або члени комітету, народні депутати, підготували ці висновки. Але для наших колег з Партії регіонів замість того, щоб проголосувати за здирницький законопроект, який би позбавив наших українських селян свавілля чиновників сівозмінами, їм ніколи зібратися для того, щоб навіть проголосувати за законопроекти, які називаються лише реєстраційними номерами.

Ситуація є наступна. Фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода" ухвалила рішення не підтримувати цей законопроект, повернути його суб'єкту і ми буде пропонувати повернути на доопрацювання і внести нову редакцію 93, щоб вона хаотично не мінялася з місяця в місяць. Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "УДАР Віталія Кличка". Каплін, передаєте слово кому? Добре. Включіть мікрофон.

16:50:08

КАРПУНЦОВ В. В.

Шановний Володимир Васильович, шановні колеги, шановні громадяни, дійсно дотримання Регламенту в стінах Верховної Ради  - це запорука стабільної нормальної роботи. І це запорука дієвого саме результативного прийняття нормативних актів в інтересах наших громадян. І коли Регламент буде дотримуватися, Володимир Васильович, ми фракція "УДАР" вітає отакі ваші дії, Володимир Васильович, я вибачаюся, от більша частина моєї доповіді буде до вас спрямована,  я з великою повагою до вас, але прошу уваги.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Не критикуйте.

КАРПУНЦОВ В. В. Ні, я не критикую. Я ще раз повторюю, що велика запорука успіху парламенту залежить від злагодженої роботи парламенту, а це в основі лежить Регламент Верховної Ради України. І те, що ви сьогодні продемонстрували про необхідність присутності перших осіб уряду на засіданнях Верховної Ради, про те, що ви надаєте слово – це вагомий чинник і ви побачите, що результативність збільшиться.

Стосовно даного законопроекту. Я вибачаюся, я був одним із тих колег по комітету, який підтримував цей проект закону. Тому що я особисто доповідав по 200-300 питань. Мені не важко, ми всі ці працювали. Але дивіться, і ви вже дійшли до того навіть, що роботу комітетів потрібно оптимізувати як Голова Верховної Ради  для того, щоб результативність була. І це не тільки на регламентному комітеті, але й взагалі на всіх.

Але я хочу зробити пару застережень.

Перше. От дивіться, по-моєму, вже на Погоджувальній раді піднімалося питання про необхідність дотримання Регламенту в досить вагомих, дуже вагомих, питаннях. Наприклад, Президентом внесено нам проект змін до Конституції щодо посилення гарантії незалежності суддів. Важливий законопроект і звучить риторика про те, що він може бути євроінтеграційним, якщо ми обвертку розгорнемо і все ж таки суть зробимо його євроінтеграційним. Але, звертаю вашу увагу, фракція "УДАР"… Володимир Васильович, до вас у першу чергу звертаюся. Що право законодавчої ініціативи…

Я прошу продовжити мені пару хвилинок, коли ви були зайняті, щоб я міг закінчити.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хвилину ще додайте.

КАРПУНЦОВ В. В. Право законодавчої ініціативи по Конституції, шановні колеги, належить народним депутатам, Президенту України, уряду України, Національному банку. На жаль, цей проект акту, так як і декілька ще інших, підписаний, сам проект закону завізований, Президентом, а всі додатки, які є невід'ємною частиною, є частиною законодавчої ініціативи, підписані радниками Президента. Я вибачаюсь, іноді нам помічники-консультанти, деяким депутатам, допомагають писати акти, але жодний помічник-консультант не має права підписати ні пояснювальну записку, ні порівняльну таблицю, ні, тим паче, проект нормативного акту. І в даному випадку, все ж таки, це елемент поваги до парламенту і я прошу в розрізі нашого сьогоднішнього рішення, фракція "УДАР" наполягає, щоб ви дали доручення завтра на регламентному комітеті розглянути це питання і якщо це підтверджується, то щоб негайно усунути цю невідповідність. Дякую, Володимир Васильович.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. (Оплески) Так, всі бажаючі виступили?

(Шум у залі) Давайте хвилину, от, народний депутат Князевич. Прошу і будемо голосувати.

16:53:34

КНЯЗЕВИЧ Р. П. Дякую, Володимир Васильович, насправді  законопроект потрібен і ми будемо його підтримувати напевно, але давайте домовимось, що тільки початок формування цієї стезі. Оскільки ми фактично що робимо – виокремлюємо регламентний комітет і спрощуємо його роботу. Так я вам скажу, що в тому переліку, який регламентний комітет вам сьогодні зачитував, десяток комітетів, ми ще до них  жодних рішень не плануємо приймати, а по Регламенту ми робимо такого роду виняток. Якщо це буде тільки початок для того, щоб вдосконалювати цю процедуру, то за це можливо і варто було б зараз проголосувати. Якщо на цьому все закінчиться, то це просто, відверто кажучи, не вирішує питання по суті.

Ще одне. Я вам нагадаю, що відповідно до статті 94 ті висновки, які надають профільні комітети, є фактично підставою для вас, Володимир Васильович, щоб ви повертали ці законопроекти без розгляду в сесійній залі. І, на превеликий жаль, так інколи трапляється, що це не завжди трапляється, а ви їх, відверто кажучи, назад повертаєте до комітету, оскільки напевно хтось вам рекомендує інше. Якщо вже рішення прийнято, то…

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, я прошу підготуватися до голосування. Олександр Сергійович, я прошу, скажіть депутатам, бо буде потім бігти і ногу зламає у Верховній Раді, не красиво буде.

Ставлю на голосування проект Закону (реєстраційний номер 2022а) про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо попереднього розгляду законопроектів у комітетах для прийняття за основу і в цілому. Прошу народних  депутатів голосувати.

16:55:49

За-290

Проти – 31, утрималося – 3, не голосували – 63. 

Рішення прийнято.

По фракціях. Партія регіонів – 171, "Батьківщина" – 47, "УДАР Віталія Кличка" – 30, "Свобода" – 0, Компартія України – 32, позафракційні – 10.

*               *               *

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку